Виховна робота

ВИХОВНА РОБОТА В ГРУПІ 77-00



 Ми відповідальні за свої вчинки

„Життя прожити не річку перейти" - свідчить народна мудрість. На кожному кроці життя трапляються різні ситуації, як ті, що були заплановані самою людиною, а є й непередбачувані. Але у кожній ситуації треба брати відповідальність за свої вчинки, поведінку та навіть слова.
Відповідальність - відображення ставлення суб'єкта до різних сторін навколишньої дійсності.
Бути відповідальним - це означає усвідомлено думати наперед та намагатися передбачити, до чого може призвести той чи інший вибір.
У психологічній літературі відповідальність тісно пов'язують з відношенням людини до дійсності („локус контроль" І.Роттер). Згідно даного підходу, багато людей бачить свої негаразди у інших людях, долі, випадку, обставинах, то це люди екстернали (переважають зовнішні показники), чи навпаки, причини всіх подій, які відбуваються у їхньому житті вони покладають на себе, то це інтернали (переважають внутрішні показники).
Основними мотивами відповідальної поведінки особистості є: суспільні (відповідально відноситися до будь-яких доручень), морального самостверджування (задоволення від пов'язане з „добрими справами") та самореалізації (реалізувався як фахівець).
Компоненти відповідальності:
1. емоційний компонент - переживання (неспокій, стурбованість, тривога, докори сумління тощо), бажання допомогти іншим, почуття радості та задоволення за зроблені позитивні вчинки, емпатія (співчуття, співпереживання).
2. пізнавальний компонент - розуміння самого предмета відповідальності, поглиблення знань про норми і правила відповідальної поведінки, знання законодавчої бази про шляхи реалізації відповідальності.
3. практичний компонент - вміння брати відповідальність на себе (виявляти ініціативу, доводити розпочату справу до логічного завершення).

Однією з ознак духовного зростання є цілеспрямована поведінка. Зріла людина обдумує свої рішення і керується добрими намірами у своїх вчинках

П'ять принципів відповідальності дорослої зрілої людини.
  • 1. Я несу відповідальність за все, що роблю.
  • 2. Я несу відповідальність за виконання своїх функціональних обов'язків (для дитини - навчання, дорослого - робота).
  • 3. Я несу відповідальність за своє шанобливе та чуйне ставлення до інших людей.
  • 4. Я несу відповідальність за своє рідне місто, державу та планету на якій живу.
  • 5. Я несу відповідальність за дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
Зріла свобода передбачає відповідальність за прийняті рішення, по-перше, перед самим собою, по-друге, перед іншими людьми.
Людина, що керується лише свободою дій і за які не несе ніякої відповідальності, здається, що вона може:
  • - швидко досягти результатів;
  • - не мати наслідків за свої вчинки;
  • - вважати свої дії як належні та законні.
Це є проявами незрілої свободи, яка призводить до різних обмежень, прийняття невірних рішень, навіть може зашкодити іншим.
Найчастіше, діти під словом „свобода" розуміють вседозволеність, безвідповідальність.

Кожна дитина повинна знати свої права обов'язки та відповідати за свої вчинки перед самим собою та перед іншими людьми (дорослими та однолітками).
Учні мають право:

Обирати форми навчання, профілі, індивідуальні програми, спрямовані на розвиток особи, талантів і розумових та фізичних здібностей в їх найповнішому обсязі.
Користуватися навчально-виробничою, науковою, матеріально- технічною, культурно-спортивною, по­бутовою, оздоровчою базою школи.
Доступ до інформації в усіх галузях знань і про­фесійної підготовки.
Брати участь у науково-дослідній, експеримен­тальній, конструкторській та інших видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах.
Особисто або через своїх представників брати участь у шкільному самоврядуванні.
Брати участь в обговоренні і вносити власні про­позиції щодо організації навчально-виробничого процесу і дозвілля, побуту, оздоровлення учнів.
Брати участь у добровільних творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами, самодіяльних об'єднаннях,.
Користуватися послугами закладів охорони здо­ров'я, засобами лікування, профілактики захворю­вань та боротьби з хворобами і недоїданням.
Вільно висловлювати погляди з усіх питань, що стосуються учнівського колективу.
Користуватися благами соціального забезпечен­ня, включаючи соціальне страхування.
На захист від будь-яких форм експлуатації, насилля (пси­хологічного, фізичного, расового, релігійного) від однолітків, батьків, опікунів, педагогічних працівників, дорослих, які порушують права або принижують їхню честь, гідність.
На безпечні і нешкідливі умови навчання та праці.
Незалежно від статі, мови, релігії, національного, етнічного чи соціального положення, майнового стану, стану здоров'я, місця народження учня, його батьків або його опікуна користуватись при захисті правами, передбаченими Конвенцією ООН про права дитини.             

Учні зобов'язані:

  • Відвідувати навчальний заклад кожен день;
  • виконувати вимоги Статуту навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, дотримуватись діючого законодавства України, моральних, етичних норм співжиття;
  • систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками, професійною май­стерністю, підвищувати свій загальнокультурний рівень;
  • бережливо ставитись до майна закладу та суспільно­го майна;
  • дбати про власну гігієну, зовнішній вигляд, за­гальний стан здоров'я.


Завдання  „Відповідальність-безвідповідальність"
Зараз Вам потрібно відмітити твердження, яке Ви вважаєте відповідальним, а яке безвідповідальним.
1.Я піду з тобою до кінотеатру у наступний четвер.
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність

Конец формы
2. Ти вважаєш, що цей вчинок зміцнить нашу дружбу?
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність

Конец формы
3. Треба добре вчитися, щоб в майбутньому стати професіоналом. 
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність

Конец формы
4. Я виконаю поставлене завдання до наступного понеділка.
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність

Конец формы
5. Я поважаю твою думку, але у мене є своє бачення даних подій.
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність

Конец формы
6. Ви догоджаєте іншим людям.
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність

Конец формы
7. Ви отримуєте задоволення від справ, якими вам доводиться займатися кожен день.
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність

Конец формы
8. Я не виконаю це завдання, бо не маю на це часу.
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність

Конец формы
9. Я забов'яний виконувати цей комплекс фізичних вправ, щоб підтримувати своє здоров'я в належному стані.
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність

Конец формы
10. Я ніколи не смічу, тому що я хочу щоб місто було чистим.
Начало формы
Відповідальність
Безвідповідальність
Конец формы

І на  закінчення:
Стежки й дороги нашого чудового саду, який зветься оточуючим світом, такі легкі, такі зручні, зустрічі на них такі цікаві, якщо тільки «вихідні дані» вибрані вами без­помилково. І ці зустрічі нехай приносять задоволення як Вам так й Вашим друзям й рідним і намагайтеся завжди пам'ятати про відповідальність  та свободу за свої вчинки.
Отже, самі знаходьте для себе правильні рішення, прагніть, аби всі вони йшли прямо від серця.





Карантин – це час для самоосвіти та самовдосконалення
Самовиховання виникло в далекій давнині. Багато видатних діячів минулого й сьогодення розробляли й розробляють для себе індивідуальну методику самовдосконалення, що дозволяє виправляти помилки природи, розвивати потрібні моральні якості й здатності. А. В. Суворов, для прикладу, народився достатньо кволим. Мріючи про службу в армії, він ще в дитинстві став обливатися холодною водою й займатися гімнастикою. До глибокої старості великий полководець вирізнявся невтомністю й бадьорістю духу.


На всьому кращому, що створено людством, лежить відбиток особистості. Ми говоримо: закон Архімеда, естетика Аристотеля, таблиця Менделєєва, теорія відносності Ейнштейна, система Станіславського. Світову космонавтику неможливо відокремити від трьох імен – Ціолковський, Корольов, Гагарін.
Чи станете ви особистістю – це залежить тільки від вас. Наше суспільство створює умови, але суспільство не буде замість вас учити біном Ньютона або обливатися щоранку холодною водою. Особистість починається з рішучого кроку.
Людина наділена найдосконалішою біологічною системою — мозком, з яким не може зрівнятися жодна рукотворна машина чи механізм. Протягом 15-24 років він «тренується для життя» у школі, в сім’ї, соціумі. Безперечно, людина на власний розсуд розпоряджається цим унікальним капіталом. Або вдосконалить його на користь собі та суспільству або, у процесі життя не додавши нічого цінного, змарнує здібності, отримані з народження?


Процес саморозвитку та самовдосконалення починається з раціонального розподілу часу на працю та відпочинок, оскільки для одних час – це нагода для лінощів, для інших – можливість зростати фізично, розумово та духовно.
Самореалізація можлива, коли людина визначила її стратегію, шляхи особистісного розвитку і самовдосконалення. Важливими компонентами стратегії самореалізації є розбудова позитивної самооцінки, самовизначення, саморегуляція, самоосвіта і самовиховання. Бути здоровим вигідно з будь-яких точок зору. Отже, вигідним стає і раціональне харчування, і правильний режим навчання та відпочинку, що зберігає здоров’я і відіграє значну роль у попередженні захворювань.

Корисні посилання на онлайн курси,
які допоможуть вам цікаво та з користю
використати час для себе:
·         Платформа takflix.com на час карантину надасть доступ до безкоштовного перегляду нових українських фільмів;
·         Онлайн-платформа GIOS пропонує безкоштовне користування платформою для вчителів і їх класів, заведення учнів в систему і технічний супровід. Онлайн-платформа GIOS допоможе самостійно вивчати математику вдома та ефективно покращувати результати: https://gioschool.com/
·         Українська освітня платформа Prometheus також пропонує використовувати понад 100 безкоштовних онлайн-курсів (https://prometheus.org.ua/courses-catalog/) для навчання та самоосвіти на час карантину. Серед них і курси з підготовки до ЗНО для школярів, і універсальна база дисциплін, які стануть у нагоді всім, – «Наука повсякденного мислення», «Навчаймося вчитися: Потужні розумові інструменти для опанування складних предметів», «Медіаграмотність: практичні навички», «Фінансовий менеджмент», «Економіка для всіх», «Менеджмент», «Як створити стартап», «Урбаністика: сучасне місто».
·         Безкоштовна освітня платформа Khan Academy надає доступ до декількох тисяч безкоштовних мікролекцій з математики, фізики, хімії, історії, фінансів, економіки, біології, мистецтва, комп’ютерних наук тощо. Усі курси розділені на уроки, які можна переглядати незалежно від обраного вами курсу.
·         Українська студія онлайн-освіти з безкоштовними курсами, інтерактивними підручниками та спецпроєктами для всіх: від школярів та вчителів до юристів чи економістів. EdEra створює курси різних напрямів: тут і шкільна, і професійна, і громадянська освіта. Для школярів будуть корисними курси з підготовки до ЗНО і вивчення англійської.
·         Завдяки Google Arts&Culture ви можете повною мірою насолодитися віртуальними музеями світу, відвідати Помпеї за допомогою VR і познайомитися з contemporary art: https://artsandculture.google.com/
·         Віденська державна опера, яка тимчасово закрилася через заходи боротьби з коронавірусом, починає безплатно демонструвати свої вистави в режимі онлайн: https://www.staatsoperlive.com/


Немає коментарів:

Дописати коментар